Toimintaa 2013

tulosta | takaisin

Hanhelan Sukuseura ry:n sukutapaaminen 8.6.2013 klo 13-16 Oulun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa

Luonto on arvaamaton. Luoja säät ja ilmat säätää.

Kevät tuntui olevan myöhässä ja kesä aikaisessa. Puutarha oli hiukan erilainen kuin se yleensä on kesäkuun ensimmäisen viikon lopulla. Kahden viikon lähes sateeton hellejakso oli päättymässä lauantaina 8.6., kun kokoonnuimme Linnanmaalle yliopiston rakennusten ja Kuivasjärven väliselle alueelle katuosoitteeseen Kaitoväylä 5.

Puutarhaa esitteli Oulun yliopiston ylipuutarhuri Tuomas Kauppila, joka on Hanhelan Sukuseuran sihteeri. Meitä tutustujia oli yhteensä 50. Ennen kävelykierrokselle lähtemistä Ossi Hanhela ja Esko Siika-aho saivat oltermanni-pystinsä.

Puutarha on perustettu v. 1960 Hupisaarille, ja siirretty nykyiselle paikalleen v. 1983. Puutarhan pinta-ala on 16 hehtaaria, josta parin tunnin aikana ehdittiin nähdä vain osa. Tuomas esitteli työmaatansa ja vastaili kysymyksiin hyvin asiantuntevasti. Matkalla näkyivät mm. punaiset koivut, käärmekuusi ja tikankontti. Katselimme koristekasveja, kotimaan kasveja sekä hyöty- ja lääkekasveja. Erilaisia kasveja oli likimain lukematon määrä. Hyttysiä eli sääskiä oli huomattavasti enemmän kuin lukematon määrä.

Kävelykierroksen päätteeksi oli paikallaan pitää evästauko. Tähän hetkeen tuli se odotettu sadekuuro. Siitä ei ollut mitään haittaa, koska käytettävissä oli katettuja tiloja. Tauon jälkeen Tuomas esitteli vielä kasvihuoneita.

Sukutapaamisen olennaista sisältöä ovat myös kuulumisten vaihtamiset ja menneiden muistelemiset. Näihin oli hyvät mahdollisuudet sopivan väljän ohjelman puitteissa.

Sukutapaaminen onnistui tavoitteissaan. Kiitos kaikille osallistujille.

H. Tapio Hanhela

Tervetuloa puutarhaan!

Hyvät Hanhelan Sukuseura ry:n jäsenet ja muut sukuun kuuluvat!

Kesän sukutapaaminen: tutustuminen Oulun yliopiston kasvitieteelliseen puutarhaan lauantaina 8.6.2013 klo 13-16.

Puutarha sijaitsee Linnanmaalla yliopiston rakennusten ja Kuivasjärven välisellä alueella. Kokoonnumme pysäköintialueelle katuosoitteessa Kaitoväylä 5.

Puutarhaa esittelee Oulun yliopiston ylipuutarhuri Tuomas Kauppila, joka on Hanhelan Sukuseuran hallituksen sihteeri.

Varustaudumme sään edellyttämällä tavalla tähän ulkoilmakokoontumiseen. Jokainen ottaa mukaan omat eväänsä, jotta voi esittelykierroksen lomassa pitää ansaitun kahvitauon.

Jos sää sattuu olemaan kovin sateinen, pääsemme evästauolle sisätiloihin.

Puutarhan polkuja pääsee hyvin liikkumaan myös pyörätuolilla ja rollaattorin kanssa. Levähdys- ja porinapenkkejä on istutettu runsaasti. Ne ovat talvehtineet hyvin.

Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

Sukutapaamiseen ovat tervetulleita kaikki sukuun kuuluvat - ja sopiihan sinne seuralaisina myös sukuun kuulumattomia...

Tervetuloa!

H. Tapio Hanhela
puheenjohtaja

Lataa tästä itsellesi kutsu puutarhaan 8.6.2013

Liity jäseneksi – liitä myös läheisesi

Sukuseura toimii sitä paremmin, mitä enemmän on jäseniä (nyt 96). Sukuseuran varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä jokainen 18 vuotta täyttänyt henkilö, joka isän tai äidin puolelta on sukuun kuuluva tai joka avio-/avoliiton kautta on siihen liittynyt. Jäsen, joka täyttää 75 vuotta, on sen jälkeisistä vuosista vapaa maksusta. Tulevien vuosien tuotteista (esim. seuran tunnukset, sukukirja) jäsenet saavat alennusta, jonka suuruus riippuu jäsenyysvuosien määrästä. Alennus ei koske sukuseuran logolla varustettua mukia, koska se on sellaisenaan niin edullinen.

Jäseneksi liittyvän on ilmoitettava nimensä, syntymäaikansa, osoitteensa ja mahdollinen sähköpostiosoitteensa rahastonhoitajalle. Ilmoitus joko sähköpostilla jouko.hanhela@suomi24.fi tai Internetissä tai kirjeellä osoitteeseen Jouko Hanhela, Kurvitie 16, 91300 YLIKIIMINKI.

Jäsenenä pysyminen tai jäseneksi liittyminen tapahtuu maksamalla kalenterivuoden 2013 jäsenmaksu 10 euroa/jäsen. Ohjeellinen eräpäivä vanhoille jäsenille on 14.2.2013. Uudet jäsenet voivat liittyä sukuseuraan milloin tahansa. Ainaisjäsenmaksu on 100 euroa.

Saajan tilinumero: FI41 5530 0320 0207 51
Saaja: Hanhelan Sukuseura ry
Maksaja
Eräpäivä: 14.2.2013
Maksettava EUR 10,00

Maksa jäsenmaksusi saman tien, älä jätä turhaan venymään – unohtuu. Kiitos!

Sukutapaaminen järjestetään Oulun yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa lauantaina 8.6.2013. Tarkemmat tiedot kerrotaan toukokuussa jaettavassa jäsenkirjeessä.

Toivomme Sinun jakavan tätä avointa kirjettä mahdollisimman monelle sukulaisellesi – sukulaiselle, joka kuuluu Hanhelan sukuun!