Hanhelan Sukuseura ry:n suku- ja vuosikokous 2015

Hanhelan Sukuseura ry:n suku- ja vuosikokous 6.6.2015

Hanhelan Sukuseura ry:n viides suku- ja vuosikokous pidettiin lauantaina 6. päivänä kesäkuuta vuonna 2015. Kokouspaikka oli Kelokellari Kiimingin Jäälissä. Kelokellari on Jäälin Vanha koulu, jonka kiiminkiläinen pitopalveluyritys Siruka Eräpalvelut (Sirpa ja Kari Runtti) on vuokrannut Oulun kaupungilta toimitiloikseen. Suku- ja vuosikokoukseen osallistui 42 sukuun kuuluvaa.

Sukukokous alkoi klo 13 Marja Puirava-Hanhelan esitelmällä onnellisuudesta ja ihmisen vahvuuksista. Sen jälkeen vanhan kivinavetan kunnostaja Eila Hanhela kertoi, miten ennen vanhaan leivottiin ja pestiin pyykkiä. Molemmat esitykset herättivät keskustelua ja saivat aikaan myönteistä palautetta kokousväeltä. Esitysten jälkeen oli ruokailun ja rupattelun aika. Ruoka oli erityisen maittavaa ja pitopalvelun tekijät saivat ansaitsemaansa kiitosta.

Osallistujilta tiedusteltiin toiveita sukutapaamisten taajuudesta. Useimpien vastaajien mielestä vuosittaiset tapaamiset ovat halutuimpia. Yksipäiväisiä tapaamisia toivottiin järjestettävän eri kohteissa Oulun lähistöllä, mm. Hanhiperä, Mettonen, Virpiniemi, Turkansaari, Kierikkikeskus, Koiteli, Varjakka, Hailuoto, Onnela, KulttuuriKauppila, Merihelmi, Huilinki, Maalaiskartano Pihkala Kestilä. Hanhelan raitin kävelyä ja Onnelan toimintapäivää toivottiin uusittavan. Mielenkiinnon kohteina mainittiin mm. kesäteatteri ruokailun kera, perinnejutut, lähihistoria ja vanhat työtavat.

Vuosikokous alkoi klo 15. Sukuseuran varapuheenjohtaja Aila Orabi valittiin vuosikokouksen puheenjohtajaksi. Kokouksessa käytiin läpi sääntömääräiset asiat. Päätökset tehtiin yksimielisesti ilman äänestyksiä. Hallitus uusiutui yhden jäsenen verran, kun Pirjo Hanhela jäi pois ja Outi Orajärvi valittiin tilalle. Lopuksi oli tarjolla "kahvia ja pullaa" (mm. täytekakkua, leipäjuustoa ja pikkuleipiä).

Lataa suku- ja vuosikokouksen pöytäkirja pdf-tiedostona tästä